Oosterpark Praktijk

Oosterpark-Praktijk-Logo-footer

Oefentherapie

Oefentherapie Mensendieck is een paramedische behandelmethode gericht op het behandelen en voorkomen van pijnklachten en/of beperkingen die gerelateerd zijn aan houding en beweging.

Iedereen heeft zijn eigen houding en manier van bewegen. Echter sommige gewoontes zijn niet goed voor het lichaam en zo kunnen klachten bijvoorbeeld in nek, schouders of rug ontstaan. Samen met u kijken we naar ongunstige factoren die de klachten beïnvloeden of in stand houden. Dit kunnen verkorte, gespannen of verslapte spieren zijn, maar ook een hoge ademhaling en stress kunnen van invloed zijn.

Welke klachten worden behandeld?
Rug- nekklachten, pijn in gewrichten (bekken, knie-enkel-voet, arm-schouder-pols), klachten bij chronische aandoeningen aan het houding- en bewegingsapparaat, hoofdpijn, spanning en incontinentie.

Behandeling:
Tijdens de behandeling krijgt u inzicht in gunstige houding- en bewegingsgewoontes binnen uw mogelijkheden. U leert deze toe te passen in uw dagelijks leven. Oefeningen en/of handvaten om (opkomende) pijn te verminderen. Oefeningen om overbelaste spieren te ontspannen, of verzwakte spieren te versterken.

De behandelingen zijn er dus op gericht om zelf klachten te voorkomen, te verminderen of verhelpen.

Vergoeding:
De behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering.

U kunt telefonisch of online een afspraak inplannen.
Klik op ondestaande button om zelf direct een afpsraak in te plannen.